torsdag 27 augusti 2015

Jag är Zlatan Ibrahimovic

Mitt val av biografi till bokklubbskvällen var Jag är Zlatan Ibrahimovic berättad av David Lagerkrantz. Och jag gillade den skarpt! Lika bra att säga det direkt:)! Jag är väl dessutom sist av alla bokbloggare att läsa den. Vad tyckte ni andra?

Jag är inte idrottsintresserad och speciellt inte intresserad av fotboll, finns andra idrotter som kommer före på listan om jag säger så. Så att jag skulle falla för den här boken är smått otroligt.

Men jag gillade att läsa om Zlatan som person och hans liv. Jag tycker att David Lagerkrantz fick till en bra berättarröst. Det kändes som att det var Zlatans egna ord och uttryck. Boken är också en samhällsskildring över Rosengård och Malmö och hur det kan vara att växa upp där.

Jag har rekommenderat boken till alla jag känner som inte läst den ännu, så det gör jag till er också. Läs, läs...


8 kommentarer:

Finaste mattan sa...

Tips: Biljetter till Bokmässan lottas ut här: http://roomofkarma.se/ och här:
http://finastemattan.blogspot.se/ : )

Monika sa...

Jag tyckte väldigt mycket om den också, och precis som du så kunde jag höra Zlatans röst.

klok som en bok sa...

Jag läste den i bokform. Tyckte det var intressant den lilla del som handlade om hans uppväxt men allt med fotboll, ganska trist.

bloggbohemen sa...

Jag tyckte också om den och blev överraskad över hur jag nästa slukade den. Uppväxten är intressant att läsa om och av någon anledning fann jag också hela transfer-cirkusen intressant att läsa om. En ny värld för mig!

Boklusen sa...

Tack för tips!

Boklusen sa...

Ja, skickligt av Lagerkrantz att lyckas med det.

Boklusen sa...

Jag är ju heller inte så fotbollsintresserad, men tyckte ändå om det.

Boklusen sa...

Precis så även för mig, en ny värld! Härligt att kunna komma in i sådana genom böckerna.