söndag 2 augusti 2015

Punkter på en söndag...

  • Hemma igen efter en härlig vecka i Italien! Så skönt med sol och värme! Mycket god mat och fin läsning blev det också. 
  • Helgens läsning har det dock blivit sämre med. När man varit bortrest ett tag så är det liksom så mycket att ta hand om här hemma. Tvätt, trädgård, fylla upp kylskåpet mm. Men jag ska väl ta tag i det nu framöver. 
  • Igår rensade jag blåbär och lyssnade på två sommarpratare. Mina tankar om dem återkommer jag till i ett eget inlägg. Men nu har vi blåbär så det räcker till frukosten en stor del av vintern. Det känns finfint! Att ha blåbär i frysen är en rikedom:)!
  • Många tidningar kommer det att dimpa ner i brevlådan i höst också. Det har nämligen kommit så många erbjudanden som jag inte alls kan negligera. Så bokläsningen kommer att få konkurrens i höst. 
Ha en härlig söndag!

Inga kommentarer: