måndag 21 september 2015

Tisdagsklubben

Jag hade tänkt låna Anna Fredrikssons nya Tisdagsklubben på biblioteket, men kunde inte hålla mig utan skickade efter den på bokus i stället. Så kan det gå:)!

Tisdagsklubben handlar om Karin som är i övre medelåldern. Hennes man Sten får en stroke och hon behöver något annat att tänka på mellan sjukhusbesöken och hennes egna tid hemma i huset, så hon anmäler sig till en avancerad matlagningskurs. På kursen möter hon Monika som ger henne nya tankar. Ska livet vara så här? Tänk om man inte har så länge kvar att leva, vill jag leva så här då? Eller vill jag hinna med något annat också i livet?

En bok om vänskap och tankar om livet, som vi alla kan ta till oss oavsett ålder. Ingen vet hur länge den har kvar att leva. Återigen har Anna Fredriksson skrivit en bra relationsroman och jag ser såklart fram emot nästa. Det råder en stillhet i Annas böcker som är rogivande, samtidigt som det händer saker under ytan som gör att det blir ett driv i texten.

Inga kommentarer: