måndag 14 december 2015

Pensionatet vid världens ände

Camilla Davidsson har gjort det igen, vilken mysig bok! Pensionatet vid världens ände tar vid där hennes förra slutade och vi får fortsätta följa Emma i hennes väg att hitta sig själv och vad hon vill göra i livet. Jag kan tänka mig att boken inte passar alla, men jag gillar den skarpt.

Emma har nu kommit hem efter att ha gått pilgrimsleden Santiago de Compostela och vet inte vad hon ska göra med sitt liv. Ska hon kontakta Eric som det tog slut med innan vandringen? Vad ska hon arbeta med? Hon sade ju upp sig från sitt gamla jobb. Och hur är det med vännerna? Är de riktig vänner nu när hon börjat fundera och tänka mer?

I princip så streckläste jag Pensionatet vid världens ände under ett par dygn och när jag inte läste så ville jag fortsätta. Så nyfiken var jag vart Emmas liv skulle ta vägen. Boken öppnar helt klart för en del tre i serien så den ser jag fram emot.

1 kommentar:

Mia Eggimann sa...

Ja man väntar helt klart på del 3