måndag 1 februari 2016

Love Letters

Äntligen har jag läst en bok på engelska igen! Det har varit en strävan att läsa åtminstone en per år, men har blivit bortvalt. Men nu blev det av tack vare ett fint tips från Fru E! Jag tänker mig faktiskt att jag ska läsa lite mer på engelska, visst det gick segt från början, men sen lossnade det faktiskt lite och jag tyckte att det flöt på hyfsat på slutet. Det är ju verkligen ett bra sätt att underhålla den engelska språket på!

Hur var Love Letters av Katie Fforde då? Jo, den var en härlig feelgoodroman som utspelar sig i England och Irland. En bok att frossa i för oss som älskar böcker. Laura arbetar i en bokhandel som alldeles strax ska läggas ner och vid det sista författarbesöket i bokhandeln träffar hon författarens redaktör som absolut vill att hon ska vara med och anordna en litteraturfestival. Laura är tveksam till vad hon kan bidra med där, men går med till slut och det för ju med sig massor av positiva saker för hennes del.

Trevlig, mysig och full av både vänskap och kärlek! En riktig feelgood helt enkelt!

1 kommentar:

Mrs E sa...

Kul att du gillade den!