torsdag 31 mars 2016

Arvet

Det är många år sedan jag läste något av Penny Vincenzis, men nu upptäckte jag Arvet och köpte den som pocket. 630 sidor och den håller mig fången och intresserad, även om det tog några dagar innan jag läste ut den.

Arvet handlar om kosmetikaföretaget House of Farrell, ett anrikt familjeföretag som nu står inför sitt livs kris och behöver ta in utomstående investerare för att överleva. In kommer Bianca, en stark skicklig kvinna som vill göra allt för att få företaget på fötter igen. Men nutidens marknadsföring och affärsknep gillas inte riktigt av den gamla ägarinnan Athina och de hamnar i kollision med varandra.

En bok om skönhet, affärsverksamhet, vänskap, familjeliv och kärlek. En fin mix som håller läsaren vid liv från första sidan till den sista. Googlade direkt om Penny Vinzencis kommit ut med någon ny efter denna, men tyvärr. Det verkar som att jag får vänta lite.

Inga kommentarer: