tisdag 1 mars 2016

Bokklubbskväll med klassiker

Förra veckan hade vi bokklubbskväll och det var precis lika trevligt och mysigt som det alltid brukar vara. God mat och fina samtal! Vi blev bjudna på en jättegod laxgratäng som jag definitivt ska göra här hemma framöver och en perfekt pannacotta med hallonsås på.

Till den här träffen hade vi läst varsin klassiker. Hemlig klassiker. Hemlig på så sätt att vi inte berättat för någon annan i bokklubben vilken vi läst innan, utan det blev som en överraskning och det är lite skoj för man blir så nyfiken på vad alla läst.

De böcker som lästs till bokklubbskvällen var:
- Jorden runt på 80 dagar
- Svindlande höjder
- En julsaga
- Mina drömmars stad

Till nästa bokklubb ska vi alla läsa Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty. Den ser jag fram emot att läsa!


1 kommentar:

Mrs E sa...

Den ska vi också läsa (i min ena bokklubb). Hoppas den är bra.