söndag 20 mars 2016

Om mitt läsande

Här är en enkät som jag har "stulit" hos enligt O.

Vid sängen: Där ligger en hel hög med böcker. Undra när jag tänkt läsa dem? Vibeke Olssons nya Drömmen om Elim ligger överst och den ska jag börja läsa idag. Annars ligger tex Ernsts Lyckan i det lilla där som jag läser i lite då och då.


På soffbordet: Ligger två tidningar: Books and Dreams och Amelia Vår.


I handväskan: Där har jag faktiskt inte en enda bok.

I öronen: Jag har ju svårt att hålla fokus när jag lyssnar på ljudböcker, men poddar går väldigt bra. Så det lyssnar jag på! Roligast är Säker stil och Min bokhylla just nu.

På läsplattan: Min läsplatta är min iPad och i den har jag inga nedladdade e-böcker just nu. Men däremot läser jag en del tidningar i appen Ztory.


Läser jag lite då och då: Det måste bli Ernst bok då, som jag läst alldeles för sällan i. Måste prioritera den snart!!


På is: Jag har inga böcker som ligger på is. Tror jag. De jag har lagt bort, har jag lagt bort. För evigt liksom. Eller tills jag ändrat mig i allafall.

Bokklubbsböcker: Nästa bokklubbsbok är Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty. Den ser jag fram emot och borde faktiskt börja läsa snart!

Längtar jag efter att få läsa: Jag längtar alltid efter nästa bok i Denise Rudbergs elegant crime-serie om Marianne Jidhoff och Lucy Dillons böcker. De får jag vänta på ett tag, tyvärr.


3 andra böcker i min TBR-hög:
- Nyckeln till Caroline av Peter Barlach
-   Till var och en det den förtjänar av Mirre MCSS
- Älskaren från huvudkontoret av Camilla Grebe

Inga kommentarer: