måndag 7 mars 2016

Vår egen lilla hemlighet

Jag läser sällan deckare, men ibland blir jag grymt sugen på att läsa det och nu senast så bara slog det mig att jag måste läsa Ninni Schulmans Vår egen lilla hemlighet, som var för mig oläst. Laddade ner den illa kvickt från biblioteket och kunde komma igång med läsningen direkt. Helt suverän idé att låna e-böcker från bibblan!!

Vår egen lilla hemlighet är en kriminalroman som utspelar sig i Hagfors. En kvinna som arbetar på socialtjänsten försvinner och dagen därpå hittas hennes bil blodig. Varför och vem har gjort detta? Strax innan har en anonym anmälan gjorts till soc. om misstanke att ett barn misshandlas i sitt hem. Är det föräldrarna till barnet som röjt henne ur vägen? Eller är det våldtäktsmannen som polisen jagar sedan ett tag tillbaka? Eller äkta maken?

En traditionell kriminalroman med bra flyt och intressanta bihistorier. Jag ser fram emot nästa bok av Ninni Schulman.

Inga kommentarer: