torsdag 26 maj 2016

Alla dessa hemligheter

Äntligen är det dags för Annika Estassys nästa bok, Alla dessa hemligheter! Louises man begravs. Innerst inne känner hon nog en lättnad. Han har stått för mycket som hon inte stod för. Efter begravningen börjar hon ta itu med försäkringar, hans företag och deras hus. En ekonomi som han skött helt själv och nu blir Louise överraskad. Hon ställs inför svårigheter och nya val i livet.

Jag ska inte berätta för mycket, utan ni får själva läsa och upptäcka boken. En intressant bok på många sätt och jag läser den med glädje och lätthet, fortsätter att läsa tills den tar slut. För den tiden hade jag just då. Ibland blir jag irriterad på Louise. Ibland tycker jag riktigt mycket om henne. Precis så där som det kan vara med vänner också. Annika Estassy har bildat sina "figurer" i boken så som det kan vara i verkligheten, inget hittepå, och det gör att jag tycker mycket om boken.

2 kommentarer:

Ewa K sa...

Gillade Croissants till frukost, så jag plockar nog upp den här också vid tillfälle.

Boklusen sa...

Då har du något trevligt att se fram emot!