fredag 27 maj 2016

The vow

En film igen!! Jag börjar snart bli duktig på det här med att se filmer. Men jag skulle vilja ha lite filmtips, vilka är era bästa filmtips??

Nu har jag sett The vow, efter att ha fått den rekommenderad av min dotter och hennes kusin. En slags romantisk feelgood, eller inte. Jag vet inte vad man ska kategorisera den som. Romantisk dramafilm, står det att det är på Wikipedia. Filmen handlar om Paige, som är gift med Leo. En dag råkar de ut för en bilolycka och Paige förlorar minnet. Hon minns bara det som hände innan hon träffade Leo. Jobbigt och inte särskilt kul för dem båda.

Jag ska inte säga så mycket mer om innehållet, se den om du är sugen på en lättsam romantisk (?) film.

2 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Och så sorgligt att den baserar på en verklig händelse/personer. Tänk att tappa minnet så. Tyckte att det var en mysig film men inget jag ser om.

Boklusen sa...

Tänker likadant som dig, inget jag heller vill se om. För det mesta räcker det med en gång tycker jag.