måndag 15 augusti 2016

Änglarna dansar i gryningen

Så har jag äntligen läst Camilla Davidssons tredje roman Änglarna dansar i gryningen. Även i denna bok får vi följa Emma och hennes funderingar hur hon ska välja rätt i livet. Hur vet man att man väljer rätt egentligen och hur ska man göra när det skaver någonstans?

Emma har kommit hem från sin händelserika sommar på Fårö och ska nu landa i höstens Stockholm. Livet är förändrat och hur ska hon leva då? Som ni ser vill jag inte skriva så mycket om handlingen. Jag tycker att det är svårt då jag inte själv vill läsa för mycket innan. Läser sällan hela baksidestexten på böckerna då jag ofta tycker att det förtar spänningen lite.

En härlig feelgoodbok som jag ville läsa från pärm till pärm. Om ni inte har läst Camilla Davidssons böcker så skulle jag verkligen vilja rekommendera dem, men börja med den första Under vintergatans alla stjärnor. Tänkvärda och mysiga böcker!

Inga kommentarer: