tisdag 13 september 2016

En enda risk

Så har jag äntligen läst Simona Ahrnstedts nya En enda risk. Sedan jag läste den första boken av Simona har jag sett fram emot hennes nya hela tiden, men tyvärr blev jag lite besviken på denna.

En enda risk handlar om Amra som arbetar på journalist på en kvällstidning. Hon skickas upp till Kiruna för att intervjua en intressant gammal dam. Motvilligt åker Ambra upp då hon har upplevt tunga stunder där tidigare i sitt liv. Väl där träffar Ambra Tom. Tom som är en fd elitsoldat och lever i ett hus ute i skogen för att läka i sin själ.

Själva storyn är rätt bra, men på något sätt känns allt bara sådär när jag läser. Inte wow som det varit tidigare. Kanske beror det på mig, kanske på boken. Hur som helst så ger jag gärna Simona Ahrnstedt fler chanser och ser fram emot nästa bok!

Inga kommentarer: