söndag 27 november 2016

Punkter på en söndag...

  • Första advent. Underbart med adventstid, tycker jag. Njuter för fullt av ljus och allt gott. Sedan innebär det lite julstök och förberedelser, men min ambition är att ta lite varje helg så kanske det inte blir så stressigt i slutet. 
  • Nu har jag läst ut Jenny Colgans Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden. Mina tankar om den kommer i ett separat inlägg senare i veckan. Nu ska jag fortsätta med någon annan av mina "julböcker". Jag har ju tre till att se fram emot. 
  • Kors i taket, men jag har börjat lyssna på en ljudbok också. Det verkar ju funka för alla andra så jag ska verkligen ge det en chans. Vore ju toppen att kunna lyssna på böcker när jag är ute och går. Mitt första val föll på Linda Olssons En syster i mitt hus. Jag laddade ner den från biblioteket och det verkar fungera bra hittills. 
  • Fortsätter med The Crown. Har bara sett fyra avsnitt, så jag har sex kvar. Jag hoppas att jag får till ett avsnitt i eftermiddag. Vore ju mysigt!
Önskar er alla en riktigt skön första advent!

Inga kommentarer: