tisdag 20 december 2016

20 snabba om julen


Här är en liten enkät som jag hittat hos enligt O. 

Julafton eller nyårsafton? Älskar julen. Så det blir det helt klart! Älskar hela december månad och adventstiden.

Glögg eller julmust? Om jag måste välja tar jag julmust för det känns oumbärligt till julmaten, men jag gillar glögg också och framförallt stämningen att dricka en varm glögg framför tända ljus och en gran som glittrar...

Amaryllis eller hyacint? Julblommor är A och O för mig så jag gillar naturligtvis båda och kan inte vara utan dem. Men OM jag måste välja så blir det en vit amaryllis.

Sill eller skinka? Absolut julskinka. Såå gott på en särskild sorts limpa som jag bakar själv.

Snö eller regn? Snö, snö, snö... Tyvärr är det ovanligt numera.

Lussekatter eller pepparkakor? Älskar lussekatter med mycket saffran. Om det inte är mycket saffran kan det liksom kvitta.

En i taget eller slalomläsning? En bok i taget, absolut. Just nu vet jag knappt om det blir det ens... Suck.

Film eller tv-serie? Ser helst film. Nu laddar jag för att förhoppningsvis hinna se lite filmer under julledigheten. Har en lista som jag fyllt på...

Gina Dirawi eller Sanna Nielsen?

Kalle Anka eller Karl Bertil? Ingen jul utan Kalle. Men numera är det ofta matlagning samtidigt som Kalle sänds.

Tomten eller Grinchen? Solklart val.

Morgonpigg eller nattuggla? Pigg och pigg, men jag vaknar hyfsat tidigt och gillar att vara uppe i tid på lediga dagar. På kvällarna är jag däremot helt sänkt...

Hundöra eller bokmärke? Använder i princip alltid bokmärken, men om jag är på en plats där jag inte har nåt sånt så då kan det bli hundöron.

Soffan eller sängen? Varför välja? Båda är hur mysiga som helst att läsa i.

Tegelstenar eller tunnisar? Mitt emellan är bäst. Tunnisar kan vara tunna av flera skäl, man hinner liksom inte komma till djupet, men tegelstenar kan bli too much.

Leonard Cohen eller Bob Dylan? Hm. Svårt val...

Fröken Frimans krig eller Ivanhoe? Har tyvärr bara sett några avsnitt. OM jag blir sjuk någon gång framöver och orkar se serier så skulle jag gärna se den från början.

Ingvar Oldsberg eller Lasse Kronér? Båda är lättsamma och trevliga, men om jag måste välja blir det Kronér. 

Så mycket bättre eller Stjärnorna på slottet? Riktigt bra program, men det bygger på att det är artister som man gillar eller kommer att gilla.

Inga kommentarer: