torsdag 4 maj 2017

Hemligheter små

Hemligheter små är Christina Schillers debutroman och den sträckläste jag en dag då det var för dåligt väder för att göra så mycket annat och städa vinden fortfarande inte kändes som ett bra alternativ. Vad härligt det är då man får sträckläsa böcker! Man kommer liksom in i ett flow.

Hemligheter små hade visserligen inget större behov av sträckläsning för att komma in i boken, den hade jag kommit in i enkelt och fint hur som helst. Redan efter ett par sidor kände jag att det här var en bok som jag kommer att tycka om. Och det gjorde jag!

Alexandra kommer tillbaka till sin hemstad efter att ha varit många år i Göteborg utan att hälsa på sin mamma. Hennes avslut som tonåring i Forsberga var ingen höjdare så hon hade bävat och undvikit att komma tillbaka, men nu blev hon tvungen då Alexandras mamma var inlagd på sjukhuset.

En bok med fokus på relationer, kärlek och vad uppväxtvillkor för med sig in i vuxenlivet på olika sätt. Vilken debut, Christina! Grattis! Jag ser redan fram emot nästa bok skriven av Christina Schiller.



1 kommentar:

Kristina sa...

En fantastiskt fin debut! Språket, karaktärerna, den dramatiska kurvan och klassisk romance - allting fanns där. Enda lilla, lilla smolket i bägaren var att det var väldigt många hemligheter. Svårt att hålla reda på allting i slutet, men Christina lyckades ändå knyta ihop säcken i slutet. Inte dåligt för en debutant! :)