onsdag 9 augusti 2017

Good Morning!

God morgon, god morgon! Är ni uppe? Det är jag. Jag är rätt morgonpigg av mig och sover sällan (aldrig) riktigt länge. Och jag gillar morgnar. På helgen om jag vaknar tidigt och är pigg så är jag riktigt nöjd över att få kliva upp och njuta av tidiga promenader och härlig frukost. Så jag var nyfiken på Kristin Kaspersens nya bok Good Morning. Kristin är en kvällsmänniska som försöker få ordning på sina morgnar och få mer tid att möta dagen i lugn och ro genom att kliva upp tidigare och ta sig an dagen med positivt tänkande.

Jag tycker att det var intressant att ta del av Kristins strategier och tankar för att lyckas och vad som hon tyckte mest om att göra på morgonen. Mindre intressant var hennes berättelser om sin ADHD och att hennes personliga berättelser blev lite väl långa. Lite frukosttips är alltid roligt att kika på också! Själv äter jag i princip samma frukost dag ut och dag in...

1 kommentar:

Hanneles bokparadis sa...

dålig på att variera frukost