tisdag 12 september 2017

Allt jag önskade

Äntligen, äntligen tog jag mig tid för att läsa Lucy Dillons Allt jag önskade. Jag köpte den i vintras för att jag längtade efter en Lucy Dillon, men det har hela tiden kommit annat emellan och så glömde jag bort den.

Hur som helst så är Allt jag önskade mysig och "feelgood-aktig" precis som Lucy Dillons tidigare böcker, men inget slår de första hon kom ut med på svenska. Fast för varje bok hon släpper så hoppas jag att hon är tillbaka på samma mysnivå som då.

Caitlyn och Patrick flyttar ifrån varandra och för Caitlyn blir allt en enda röra, som vanligt. Men nu finns inte Patrick där för att reda ut allt. Långt flyttar han också, så han kan inte ha barnen hos sig som han önskar, utan de får träffas varannan helg hos Patricks syster Eva som bor mitt emellan Caitlyn och Patrick. För Eva blir det en stor förändring. Från att ha varit ensam änka i ett par år så kommer det liv i huset. På gott och ont.

Även om det inte var en wow-upplevelse på något sätt så är en härlig engelsk feelgood aldrig fel. Njutläsning som vanligt!

1 kommentar:

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, hennes böcker gillar jag mycket. Vissa av dem är bättre än andra dock.