onsdag 8 november 2017

De sju systrarna

Efter att ha läst Lucinda Rileys första bok Midnattsrosen var jag väldigt intresserad av De sju systrarna, som är den första delen av sju i en serie om sju systrar. Första delen handlar om sex systrar som är adopterade av en ensam man, men som går bort utan att systrarna vet så mycket om sitt förflutna. Vem den sjunde systern är vet man inte och undrar lite över. Kanske knyts den tråden ihop i den allra sista delen?

Denna första bok handlar om den äldsta systern Maia. Vi får följa henne i hennes letande efter sitt förflutna, som tar henne ända till Rio de Janiero. Förutom nutidshistorien får vi följa en annan berättelse längre bak i tiden och först blir jag väldigt störd av den historien tills även den griper tag i mig.

De sju systrarna är en riktig bladvändare och jag är väldigt nyfiken på nästa bok i serien. Jag hoppas att den släpps inom inte allt för lång framtid. Härligt med en riktig roman!

Inga kommentarer: