tisdag 12 december 2017

För oss är natten ljus

Under många promenader i höst har jag lyssnat på Christoffer Holsts bok För oss är natten ljus. Familjen Brickman har varit på barnens farfars begravning i USA och när de ska resa hem är flyget inställt. Panik uppstår då alla vill hem. Dessutom är stämningen lite sådär med pappans nya sambo och mamman med på samma resa. Hur som helst är de "tvungna" att stanna några dagar i New York och det hinner hända en hel del under de där dagarna.

För oss är natten ljus kategoriseras som en feelgood-roman och enligt mitt tycke så är den inte det.  Ändock var det en härlig roman där man får följa alla familjemedlemmarnas tankar och aktiviteter. Samtidigt som de är en samlad klan i New York så händer det mycket för dem var och en. En liten tår fälldes också mot slutet...

Det här var min första bok av Christoffer Holst och jag kommer säkert att läsa mer av honom. Har till och med Mindfulness för losers liggande oläst i bokhyllan, så den får jag ta mig an snart.

Inga kommentarer: