söndag 31 december 2017

Gott Nytt År!


Här kommer årets sista punkter på en söndag: 
  • Så här sista dagen på 2017 är det dags för en summering. Men min är inte klar ännu, ett inlägg över årets lästa böcker kommer senare i veckan.  
  • Något som jag kört under 2017 är "Topp 2017". Jag väljer ut de två bästa böckerna per månad som i slutet av året ska summeras och tas ut en topp tio av. Det återkommer jag också till. Jag är ännu inte klar med december månad så det inlägget kommer först. Det brukar alltid vara väldigt svårt att ta ut tio böcker av årets lästa böcker. 
  • Utmaningar då? Inför 2017 hade jag inga utmaningar och jag tror det får förbli så även kommande år. Jag har så svårt att hålla mig till dem då jag är en riktig lustläsare, väljer bara böcker jag har lust att läsa med något enstaka undantag. Hur ska ni gör med utmaningar inför 2018? Kanske om någon har någon riktigt bra utmaning att jag hänger på...
  • Antalet recensionsex. från förlagen har ökat markant under 2017. Riktigt roligt att de är så generösa med böcker och jag läser de jag får med lust och glädje! 
  • Jag är också sååå glad över att jag startade ett instagramkonto till Boklusens bokblogg i somras. Så mycket glädje med att ta del av era konton, tankar och boktips i instagramflödet. Enkelt och härligt!
Önskar er alla
ett riktigt Gott Nytt År!

Boklusen