söndag 10 december 2017

Punkter på en söndag


  • För de flesta (även för mig) är det bråda tider nu i december. Lästiden brukar minska samtidigt som det är extra mysigt att krypa ihop i soffan med en bok, en kopp te och en lussebulle. Man får helt enkelt fånga stunderna när de dyker upp.
  • Lussebullar... Så underbart det är med lussebullar just nu! Jag älskar dem och njuter för fullt av dem. Kanske är det de absolut bästa med julen? 
  • Igår läste jag ut En mors bekännelse av Kelly Rimmer. Mina tankar om den kommer senare i veckan. Nu ska jag välja en ny bok att läsa och jag tror att det blir en med anknytning till julen. Det är ju underbart med jul-lit nu! Är så glad över att det ges ut fler och fler på svenska för varje år. 
  • När det gäller TV såg jag sista avsnittet av Vår tid är nu i måndags. Sorgligt att säsongen är över och att det dröjer ett tag till nästa. Men jag är glad över att SVT satsar på en kvalitativ dramaserie och den är ju sååå bra. Finns på svt-play för er som missat den. 
  • Jag har också lyssnat klart på Christoffer Holsts För oss är natten ljus. Mina tankar om den kommer till veckan. Dags att välja ut nytt även i Storytel. Får se vad det blir! Jag varvar att lyssna på ljudböcker och poddar när jag är ute och går. 
Ha en fortsatt fin andra advent!

Inga kommentarer: