onsdag 25 april 2018

Mörkt motiv

Jag var så nära att ge upp att lyssna på Mörkt motiv av Louise Penny. Starten var så seg för mig. Kanske skulle jag haft längre stunder från början att lyssna, eller så var det bara så mycket bakgrund innan vi kom in på det intressanta i berättelsen.

Sedan tyckte jag mycket om berättelsen. Jag gillar den lilla orten "Three Pines" i södra Kanada, jag gillar de olika personligheterna och jag tycker mycket om kommissarie Armande Gamache. Han är klok, eftertänksam och förmedlar visdom som de flesta människor oavsett yrke har glädje av. Jag tycker också mycket om att de ibland dricker te och äter måltider som låter riktigt goda. Om jag någon gång åker till Three Pines så vill jag definitivt äta på det lilla världshuset där. Det fiktiva Three Pines alltså.

Först när jag lyssnat ut denna var min tanke att välja något nytt att lyssna på, kanske inte ens en deckare för att variera mig lite. Jag läser ju väldigt lite deckare överhuvudtaget, bara några väl valda. Men tror ni inte... Mitt nästa val är Nådastöt som är den andra delen i serien om Armande Gamache. 

Inga kommentarer: