onsdag 2 maj 2018

Annabelle


Annabelle av Lina Bengtsdotter är den andra boken jag läst av de som är nominerade till Årets bok 2018. Jag visste inte så mycket om den förutom att det var en kriminalroman, så förväntningarna var låga samtidigt som jag förstod att den skulle vara bra då den var nominerad.

Annabelle är en ung kvinna i Gullspång som plötsligt är försvunnen. Efter en blöt kväll kommer hon inte hem och föräldrarna anmäler henne som försvunnen. Kriminalinspektör Charlie Lager skickas dit från Stockholm tillsammans med sin kollega för att stötta upp Gullspångspolisen. Något som inte är alltför uppskattat lokalt. För Charlie blir det knepigt att komma tillbaka till sin födelseort, där hon inte varit på många år och dessutom har mycket i ryggsäcken från sin uppväxt.

Annabelle är en riktigt bra kriminalroman som jag kan rekommendera till alla. Lina Bengtsdotter kommer ut med sin andra bok i serien om Charlie Lager till hösten och jag kommer definitivt att läsa den.

Inga kommentarer: