tisdag 23 november 2010

Julboksenkät

Jag gillar julen och jag gillar enkäter, så nu tänkte jag hitta på en egen julenkät. Om ni svarar på den hos er, så skriv gärna det i det här inläggets kommentarer så kikar jag in till er och läser era svar!

Favoritjulbok (vuxen, skönlitteratur)?
Rosamunde Pilchers Midvinter

Favoritjulbok i barn-, ungdomslitteraturen?
Jag älskar Madickens jul!! Fast jag har insett som vuxen att den inte var så idyllisk hos Abbe. Det tänkte jag aldrig på som barn!

Favoritjulkokbok?
Den som jag gjort mest ur är nog Christer Lingströms, Den goda julen. Andra favoriter är Vinterns goda ting av Anna och Fanny Bergenström och Monikas jul av Monika Ahlberg.

Favoritjulkakbok?
Den som är specifik för julbaket är nog Sju sorters julkakor, annars gillar jag alla böckerna av Två systrars söta och Leilas A piece of cake.

Vilka böcker önskar du dig i julklapp?
Det här var en knivig fråga för mig. Jag vet inte ännu... Det finns så många och så är jag ofta så snabb att själv köpa och beställa så det är inte lätt för andra att hinna med ;)!

Favoritgodis/snacks att frossa med under julläsningen?
Choklad och skumtomtar. Kanske borde prova Rocky road fudge i jul också, som alla säger är såååå gott!

Något annat som står på önskelistan inför julen?
Vila, umgänge och mycket lästid!!

Inga kommentarer: