måndag 2 januari 2012

Böcker läst under 2011

De här böckerna har jag läst under 2011.

- En del av mitt hjärta lämnar jag kvar / Diana Janse
- Främlingen / Diana Gabaldon
- Blå gryning / Ann Cleeves
- Vredens tid / Stefan Tegenfalk
- Huset på Lighthouse Road / Debbie Macomber
- Viktiga boken / Charlotta Flinkenberg
- Vad mina döttrar bör veta / Elizabeth Noble
- Vindens skugga / Carlos Ruiz Zafon
- En dag / David Nicholls
- Svart flicka vit flicka / Joyce Carol Oates
- Vad som än händer / Kristin Hannah
- Hantverkarsvett är dyrare än saffran / Anna Jansson
- Stjärnlösa nätter / Arkan Asaad
- Inte ens det förflutna / Anna Jansson
- Mamma, pappa, barn / Carin Gerhardsen
- En liten hattaffär på hörnet / Marita Conlon-McKenna
- Rymd utan stjärnor / Jonas Moström
- En flicka som kallas Alice / Kristin Hannah
- Änglavakter / Kristina Ohlsson
- Jag finns, Röster från Klaragården
- I grunden utan skuld / Viveca Sten
- Balen / Danielle Steel
- En hondjävuls liv och lustar / Fay Weldon
- Förbjuden frukt / Sarah Addison Allen
- Priset på vatten i Finistère / Bodil Malmsten
- Rapsbaggarna / Karin Brunk Holmqvist
- I stället för dig / Sofie Sarenbrant
- Charmören / Danielle Steel
- Den perfekte mannen / Sheila O'Flanagan
- Elizabeth / Lesley Pearse
- Jag vägrar dö nyfiken / Babben Larsson
- Mot ljuset / Elin Boardy
- Den glömda trädgården / Kate Morton
- Bröllopsfixaren / Marita Conlon-McKenna
- Fyrmästarens dotter / Ann Rosman
- I natt är du död / Viveca Sten
- Det fjärde offret / Mari Jungstedt
- Själakistan / Ann Rosman
- Den nya överklassen / Bengt Ericson
- Den femte årstiden / Mons Kallentoft
- Porto Francos väktare / Ann Rosman
- Strandsommar / Anita Shreve
- Som en drömbild / Nora Roberts
- Mirakelmannen / Jonas Moström
- Villa Bonita / Karin Brunk Holmqvist
- PS: Jag älskar dig / Cecelia Ahern
- Pärlan i lakritsremmen / Boj Kewenter
- Nattönskningen / Anne B. Ragde
- Vänskapsband / Elizabeth Noble
- Igelkottens elegans / Muriel Barberry
- Främmande fågel / Anna Jansson
- Sängläge / Sarah Bilston
- Sommarhuset / Anna Fredriksson
- Någonstans inom oss / Kajsa Ingmarsson
- Sarahs nyckel / Tatiana De Rosnay
- Livet är en fest / Adele Parks
- Bungalow nr 2 / Danielle Steel
- Två gånger är en vana / Denise Rudberg
- Det ska bli ett sant nöje att döda dig / Magdalena Graaf
- Indignation / Philip Roth
- Det goda inom oss / Linda Olsson
- En fager mö / Joyce Carol Oates
- Änglamakerskan / Camilla Läckberg
- Ensamma hjärtan och hemlösa hundar / Lucy Dillon
- Vi har redan sagt hej då / Daniel Åberg
- Vickis vintagebutik - Isabel Wolff
- Den frusna trädgården - Kristin Hannah
- Alla lyckliga familjer liknar varandra - Claes de Faire
- Det bästa av allt - Rona Jaffe
- Pojke försvunnen - Anna Jansson
- Doft av rosor - Nora Roberts
- Dolda djup - Ann Cleeves
- Där regnbågen slutar - Cecelia Ahern
- Sirila gentlemän sökes - Karin Brunk Holmqvist
- Virgin Merry - Nisti Sterk

Det blir totalt 75 stycken!! Jag som ändå tyckt i perioder att jag läst lite, att det blir en del tidningar och andra böcker än skönlitteratur i stället, men det här känner jag mig mer än nöjd med. Fler hinner jag nog inte med :)!

Inga kommentarer: