söndag 29 januari 2017

Läst 2017

Gånglåt - Elin Olofsson
Belgravia - Julian Fellowes
Miraklet på Femte avenyn - Sarah Morgan
Sanning och skvaller - Curtis Sittenfeld
Det kommer alltid en ny himmel - Lori Nelsson Spielman
Hennes nya namn - Elena Ferrante
Att falla - Jane Green
Störst av allt - Malin Persson Giolito
Bettys värld - Marie-Louise Marc
Händig man sökes - Jöns Hellsing
Mat och kärlek i Minnesota - J Ryan Stradal
Jag utan dig - Kelly Rimmer
Det växte ett träd i Brooklyn - Betty Smith
Hemligheter små - Christina Schiller
Häxan - Camilla Läckberg
Delicious, en utsökt roman - Ruth Reichl
Inte för nära - Colleen Oakley
Den röda adressboken - Sofia Lundberg
Den lilla bokhandeln runt hörnet - Jenny Colgan
Och varje morgon blir vägen hem längre och längre - Fredrik Backman
Damkören i Chilbury - Jennifer Ryan
Syndafloder - Kristina Ohlsson
Huset vid havet - Nora Roberts
I morgon kommer jag att sakna dig - Heine Bakkeid
Hemligheternas skafferi - Carolina Säfstrand
Simone - Denise Rudberg
Strandcaféet - Lucy Diamond
Sorgsna hjärtans trädgård - Abbi Waxman
Snart dansar du åter - Cecilia Ekhem
Midnattsrosen - Lucinda Riley
Flickan med gåvorna - M.R Carey
Du glädjerika sköna - Sara.H. Olsson
Gänget - Katarina Wennstam
Att säga ja - Dawn French
En ladys frestelser - Sophie Barnes
I skuggan av sommaren - Peter Strang
Flytten till Cornwall - Liz Fenwick
Det växte ett träd i Brooklyn. Del 2. - Betty Smith
Älska, glömma och förlåta - Lori Nelson Spielman
Pappas pojke - Emelie Schepp
Huset vid Willow Lake - Susan Wiggs
Hemma där hjärtat väntar - Sofia Ymén
Bitterfittan - Maria Sveland
För alltid i mitt hjärta - Rose Marie Bouw
Tid att ta farväl - S.D Robertson
Allt jag önskade - Lucy Dillon
Lycka och livsstilslögner på landet - Anna Winberg
Det som en gång fanns - Amanda Prowse
Eugen Kallmans ögon - Håkan Nesser
Om sanningen ska fram - Elin Eldestrand
Krokas - Elin Olofsson
Farligt nära sanningen - Sophie Barnes
Sonjas andra chans - Åsa Hellberg
När äventyret väntar - Sofia Fritzson
Det lilla caféet på slottet - Caroline Roberts
Sånger i skymningen - Camilla Davidsson
De sju som såg - Denise Rudberg
Allt eller inget - Simona Ahrnstedt
Bortom mammas gata - Alexandra Pascalidou
Tjockare än vatten - Carin Gerhardsen
De sju systrarna - Lucinda Riley
Sekten på Dimön - Mariette Lindstein
Bettys val - Marie-Louise Marc
En maskerad främling - Sophie Barnes
Westins bageri och kafé - Solja Krapu-Kallio
Livet går så fort. Och så långsamt. - Martina Haag
Nazibruden - Anna-Lena Joners Larsson
Storstadskärlek - Lina Forss
Utan att släppa taget - Rudberg/Rehnberg
För oss är natten ljus - Christoffer Holst
En mors bekännelse - Kelly Rimmer
O helga natt - Sara.H. Olsson
Ditt livs affär - Fredrik Backman
Som ett träd i skogen - Vibeke Olsson

74 böcker! Det måste vara det mesta jag läst på ett år hittills. Jag har inga bokmål under ett år, utan jag läser det jag vill och har lust med. Försöker att inte känna stress trots att man ibland både kan stressas och inspireras av både recensionsex. och er andra bloggare. De flesta av böckerna är trots allt lättläst feelgood och de går ju snabbt att läsa, men jag väljer ingen läsning för att det ska gå snabbt utan för att jag vill läsa de böckerna.

Som vanligt klart överrepresentation av kvinnliga författare, heller inget medvetet val utan det lockar mig mer helt enkelt.

Återkommer med 2017 års topp 10 lista snart!

Inga kommentarer: