fredag 22 maj 2015

Expeditionen: min kärlekshistoria

Under ett års tid har jag läst Bea Uusmas Expeditionen Min kärlekshistoria. Tyvärr, för boken har verkligen förlorat på mitt utdragna läsande. Jag började förra våren, men avbröt läsandet pga något bibliotekslån som var tvunget att läsas. Sedan kom jag liksom inte tillbaka, förrän nu. Då vi valde boken som bokklubbsbok och det var tur, för nu blev boken avslutad.

Bea Uusma har beskrivit Andréexpeditionen, dess historia, dess medlemmar och hela äventyret på ett excellent sätt i Expeditionen. Och frågan är, varför dog de egentligen, en fråga som många sökt svar på genom åren, men inte lika noggrannt som Bea Uusma. Man fascineras av Beas iver samtidigt som man dras in i historien och nu kan till och med jag tänka mig ett studiebesök på muséet i Gränna.



Inga kommentarer: